Gece İzlemelik Oyun #2 | Outlast & Whistleblower DLC

İnsanlar garip canlılar. Kendilerini eğlendirmenin değişik yöntemlerini buluyorlar. Kimi kolezyumda aslanların gladyatörleri parçalamasını i...

7 Nisan 2023 Cuma

İnceleme ♥ Unmoor


/!\ Dikkat spoiler çıkabilir.

Herkese tekrardan merhaba. Blogun ilk oyun incelemesiyle karşınızdayım. Bu yazımda "Unmoor" isimli görsel romanı inceleyeceğim. Gerçi pek incelenecek yanı da yok ya, neyse.

Steam'de yapımcılarının Rus olduğu pek çok görsel roman mevcut. Tek eksikleri aşırı kısa olmaları. Her yapan Rus da kısa yapıyor sebebini anlamadım, bir uzun oyunlarına denk gelemedim şunca zamandır. Bunlara örnek vermem gerekirse "These Nights in Cairo" ve "Never Give Up!"ı gösterebilirim. Onlara da inceleme yazmak isterdim ama hem oynayalı uzun zaman oldu hem de onlarda da pek konuşacak şey yok.

Benim anlamadığım arka planlar, karakterler vb. hazırlanmışken neden hikayenin üzerine adamakıllı düşüp düzgün oyun yapmadıkları. Hayır en sonunda bana kendi görsel romanımı yaptırtacaklar, o olacak. (Kaç yıldır aklımda, bir ara Renpy'yi kurcalamıştım ama çizimdir kodudur derken "amaan" demiştim.)

Aynı sorun "Sword Daughter"da da vardı mesela. O oyun için tekrar oynayıp bir inceleme yazabilirim bak, çünkü yazık olmuş oyuna. Potansiyel nasıl çöp edilirin oyuna dökülmüş hali. Neyse konumuza dönelim.
Unmoor'da üç adet erkek ve bir kadın LI (Love interest) var. Henüz kadının route'ını oynamadım ama gördüğüm incelemelere göre romantizm yokmuş pek, sadece teasing varmış vs. Hetero bir kadın olduğum için açıkçası kadın LI'ler hiç ilgimi çekmiyor. Sizin çekiyorsa bu oyunda tatmin olmazsınız diğer oyuncuların dediğine göre. Bir de başka bir korsan bey var, onunla da birkaç CG gördüm ama o da bonus bir LI midir bilmiyorum, henüz o kadar oynamadım.

İlk LI'mizin adı Andreas Viardo (siyah saçlı reis). Valla kendisinin ne olduğuna pek dikkat etmedim yönetici deyip geçeceğim, bir şeyler olmuş babamızın elinden gemiyi almış falan filan. Hikayenin denizde geçmesinden ve kendisini Romance Club'daki Diego (aah ah...)'ya benzetmemden dolayı bana oyunu aldıran şahıs. Oyunları sırf içinde yakışıklı adam var diye almak benim için yeni bir şey değil (Baldur's Gate 3, Dragon Age Inquisition, Skyrim-evet Skyrim- evet tam bir simpim ne olmuş >:( ) fakat bu oyun beni büyük hayal kırıklığına uğrattı. Yani Andreas veya diğerleri hakkında anlatabileceğim hiçbir şey yok arkadaşlar. Ne karakter gelişimi, ne hikaye oluşumu koca bir sıfır. Itch.io'da bedavaya upuzun o kadar kaliteli görsel romanlar var ki buna düşük bir meblağ da olsa para ödediğime üzülüyorum aq. Çoğu CG'yi de zaten Steam mağaza sayfasında yayınladıkları için ben de çakıyorum buraya. Hiç değilse iki resim görür de belki sıkılmadan okursunuz :d. 

Andreas ve kişiliksiz düz MC.

Şikayet etmekten oyunun konusunu yazmayı unutmuşum. Hiper süper kısa özet: Kız babasından kalan gemiyi Andreas'a kaptırıyor, denizciliği sevdiği için erkek kılığında gemiye biniyor ve olaylar geliş(i)[emi]yor. (Zeka yakan cümlelerde bugün, ama anlamışsınızdır siz be.) Sığ, kısa bir oyun ve basit diyaloglardan oluşan bir hayal kırıklığıydı Unmoor benim için.

İkinci bey sarı tutku Vaylor Fray. Kendisi geminin ekibinden bir kardeşimiz. Daha rahat, biraz daha kanı kaynar birisi Andreas'a göre. MC gemide erkekler arasında sıkıntı yaşamamak için erkek kılığına giriyor falan ama sanırsın on sezonluk dizi malzemesi çıkacak, Disney Mulan veya Empress Ki hadi onu da geçtim Karayip Korsanları'ndaki Elizabeth gibi mevzu olacak sanıyorsun ama yok, Vaylor'ın route'a geçtikten beş dk sonra çocuğa yakalanıyoruz. "AAAAA SEN DİŞİ MİSİN?!? AŞIQ  OLDUM" durum bundan ibaret.
"kızım ben seni üzerim" kombini

Karakterlerle bağ kuracak, bir şeyler hissedecek kadar vakit yok oyunda. Özetlemem gerekirse "yaşandı bitti saygısızca" diyorum. Çizimler gördüğünüz gibi hiç de fena değil. Oturup eccük daha hikaye kasacaktın be yapımcı abla/abi. Kadın LI'nin route'u hakkında bir şey yazamayacağım (bu yazıyı oyunu oynadıkça güncelleyerek yazdım) çünkü dediğim gibi hiç ilgimi çekmiyor ve tamamen enter ve boşluk tuşlarını spamlayarak geçiştirdim oraları. Adını bile hatırlamıyorum mk.
CG'ler güzel ama şimdi dürüst olalım. Özellikle de bu.

Sonuncu LI'imiz gemimizin mevcut kaptanı Jean Marten. Bu adam bana birini hatırlattı ama tam çıkaramadım, tipten dolayı sanırım biraz DA:Inquisition'daki Dorian'a benzetttim.Herhalde en güzel denebilecek kıvamdaki route buydu. Sonu da güzel bitti, en duygulusu buydu diyebilirim. Hani normal bir görsel roman uzunluğunda olsaydı oyun, en sağlam hikaye buradan çıkardı bence. Adamsın kaptan.
Son olarak yukarıda bahsettiğim korsan beyefendinin de aslında bir LI olduğunu keşfettim. Dört erkek bir kadın LI var diyebiliriz yani. Korsanımızın adı Wild Wolf veya ademoğlu ismiyle Robert (alttaki foto). Ehh, kendimi tekrar ediyorum farkındayım ama hakikaten çok kısa. Oldu bittiye geldi her şey. Meh.
"Yağmur bu kadar söylendin ne demek istiyorsun?" diye sorarsanız eğer verdiğim paraya yazık. Ben yaptım siz yapmayın. Çıtır çerezlik bir oyun değil, tamamen hayal kırıklığı ve para kaybı. Cidden gidin Itch.io'ya, karıştırın siteyi bunu yedi yüz seksen kere tokatlayacak uzunlukta ve kalitede bedava onlarca görsel roman bulursunuz. Boş beleş bir yapım, otur sıfır. Sonraki yazılarda Itch.io'da bulduğum "gem"lere ve daha önce oynayıp bitirdiğim bende etki bırakan oyunlara da inceleme yazmayı düşünüyorum. Tabii ayrıntılı yazmam gerekecek ve oyunların her şeyini hatırlamadığım için nasıl yapacağım bilmiyorum ama bakarız...

Bir sonraki yazıda görüşmek üzere!

2 yorum:

  1. Aaaa çok hoş bir oyun incelemesi olmuş -bunu da şimdi görmem benim ayıbım- Gerçekten o kadar karakter tasarlamışsın, resim çizmişsin bir tane düzgün hikaye mi yazamadın ya... Bizde işin tam tersi oluyor. (Sarışın bad boya düştüm bu arada. benim iflah olmaz sarışın sevgim) VE evet lütfen itch.io incelmeleri yap, oranın gizli hazinelerinden yaralanmış oluruz hehehe. ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Itch.io hakkında o kadar çok yazacağım şey var ki bazen düşününce bunalıyorum ama yazacağım XD. Aynen öyle, bizde de hikaye var programlama ve CG'ler eksik 💀

      Sil