Gece İzlemelik Oyun #2 | Outlast & Whistleblower DLC

İnsanlar garip canlılar. Kendilerini eğlendirmenin değişik yöntemlerini buluyorlar. Kimi kolezyumda aslanların gladyatörleri parçalamasını i...

1 Mayıs 2023 Pazartesi

Gece İzlemelik Film Gibi Oyun: At Dead Of Night

 

/!\ Dikkat spoiler çıkabilir /!\
Herkese merhaba! Bugün size çoğu gece uyurken izlediğim bir oyundan bahsedeceğim. Meraklısı tabii ki Steam'den satın alıp kendi deneyimleyebilir, ama genelde korku/gerilim oyunlarını oynamak değil izlemek taraftarıyımdır. (Gerçi Outlast'i yıllarca her gece Muratabigf'den izledikten sonra oynadım ama onu da oynamasam ayıp olurdu be.)

Bu oyunu nasıl keşfettim hatırlamıyorum ama bir şekilde Youtube'da çoğunuzun bileceği Easter Gamers TV'nin videolarını görmüştüm. Kanalda gezinirken bu oyunu görüp oynatma listesine tıkladım ve mütüş bir gece geçirdim. Uzun zamandır gerçekten insanı geren ne film ne de bir oyun oynanış videosu izlemiştim, bu video serisi benim için adeta biçilmiş kaftandı. Geliştiricisi tarafından "yarı korku filmi yarı korku oyunu" olarak tanımlanan yapım gece yorganınızın altında yarı uyur yarı uyanık yatarken tüylerinizi ürpertecek cinsten bir eğlence sunuyor.
𓈒⠀𓂃⠀⠀˖⠀𓇬⠀˖⠀⠀𓂃⠀𓈒
Jimmy ve Maya

Oyunumuz Maya ve arkadaşlarının bir müzik festivaline gitmek için yola çıkmasıyla başlıyor. Akşam konaklamak için otele gelen grup Maya'dan önce Sea View Hotel'e varıp odalarına yerleşiyor. Otelin sahibi ve yöneticisi Jimmy ile muhattap olmak zorunda kalan Maya aynı zamanda otelde stand-up gösterisi yapan Jimmy'nin gece gösteri davetini geri çevirip "Yok reis odamın anahtarını ver ben gidem yatam." diyor. Jimmy ne kadar bozulsa da "hm ok" diyor ve kıza anahtarı teslim ediyor.

Odasına çekilen Maya'dan sonra Jimmy'nin ayna karşısında bir varlıkla konuştuğunu görüyoruz. Bu varlık Jimmy'ye "Vay mk veletlerine bak, atarlı ergenler şunlara güzel bi ders verek eğuhehe" bağlamında bir konuşma yapıyor ve olaylar gelişiyor...
𓈒⠀𓂃⠀⠀˖⠀𓇬⠀˖⠀⠀𓂃⠀𓈒
"Mayaaaaa!"

Maya odasına geçtikten kısa bir süre sonra uyuyup bir gürültüye uyanıyor, çıkıp koridora baktığında Jimmy'nin, arkadaşlarından birini bayıltıp odaya kilitlediğini görünce "ananıskm" diyor, odasına girmeye çalışıyor ama anahtarı olmayınca kapıda kalıyor ve lobiye iniyor. Telefonla bir yerlere ulaşmaya çalışan genç kız tabii ki ulaşamıyor ve anahtarların arasından master key'i bulup çekip gidecekken telsizimsi bir aygıttan "Gaç kızım kurtar kendiniii" sesleri işitiyor. "Biz napmaya çalışıyoz mk" der gibi bakan Maya oteli terk etmekten vazgeçip bu telsizi de alarak "ghost hunting"e başlıyor. (Neden bilinmez, ben olsam sikerim konserini de arkadaşlarını da der giderim aq, yüzyılın şerefsiz arkadaş ödülünü nerden teslim alıyoruz? .d)
𓈒⠀𓂃⠀⠀˖⠀𓇬⠀˖⠀⠀𓂃⠀𓈒

Çok kısaca mekaniklere değinmem gerekirse oyunda ok işaretleriyle ilerleniyor. Yani yürüme animasyonu yok, old school adventure tarzı oyunlardaki gibi tıklayarak yön alıyorsunuz. Pusula bulduktan sonra hayaletlerin olduğu istikamete gidiyor, mekana varınca telsizi çıkarıp sesleniyorsunuz. Odalarda bulduğumuz eşyalarla hikayeyi ilerletmeye çalışıyor, hayaletleri sorguya çekiyor ve Jimmy'ye yakalanmamaya çalışıyoruz. İşte en zevkli kısmı da bu, tüm bu gerici olaylar yaşanırken benim bunları sadece izlemem müthiş bir eğlence sağladı bana. 
𓈒⠀𓂃⠀⠀˖⠀𓇬⠀˖⠀⠀𓂃⠀𓈒
Easter Gamers TV ruhunu teslim ediyor

Otelde gezindikçe, hayaletleri sorguladıkça tek tek hepsini uğurluyor ve başka bir hayaletle ilgilenmeye başlıyoruz. Tabii bu kişilerin hepsinin otel ve Jimmy'le bağlantısı var. Bu adamın derdi nedir, neden böyle, bizi niye otele hapsediyor, özellikle niye "Maya Maya" diye bize taktı hepsini öğreniyoruz. Jimmy'nin otel müşterilerini elinde sopayla kovaladığını düşününce burası nasıl hala işletmeye açık, nasıl elektrikleri bile kesilmemiş (bu değirmenin suyu nerden geliyor) anlamak güç. Yine de esnafı destekliyoruz be, helal olsun Jimmy tek tabanca ana-baba yadigarını işletmeye çalışıyor garibim.

Hepsinin hikayesini bitirdikten sonra oyunda zor bir kısım var (bana göre). Bu kısımda kurtarabildiğiniz kadar arkadaşınızı otelden kurtarmaya çalışıyorsunuz. "Ee, ne var yani?" dediğinizi duyar gibiyim. Süre kısıtlı, iki dakika mıydı neydi, bu sürede Jimmy'ye yakalanmadan herkesi sağ salim çıkarmaya çalışıyorsunuz ve kovalamaca seviyesi son raddeye ulaşıyor. Jimmy arkanızdan sürekli koşarak geliyor, beklemek yok saklanmak yok tak, topuk! Ben asla yapamam açıkçası, zaten gergin insanım. Bir de Mete beyi tebrik ederim adam herke- neyse söylemeyeyim, izleyince görün.
𓈒⠀𓂃⠀⠀˖⠀𓇬⠀˖⠀⠀𓂃⠀𓈒
Yok canım ne Shining'i...

Oyunun grafikleri çok başarılı, kendine has bir tarzı var ve epey de gerçekçi gözüküyor. Ses dizaynı da çok başarılı. Yapanların eline sağlık. Otelin mimarisi de bir garip. Dolambaçlı koridorlar ve saçma sapan yerlerde bulunan odaların arasından geçip gideceğin yeri bulmak sağlam kafa istiyor. Hele de sopalı bir manyak tarafından kovalanırken. Pek spoiler verip sürprizini kaçırmak istemiyorum açıkçası, her yıl en az bir kere dönüp dönüp izlediğim oyun oynanış videoları arasında olan bu seriyi belki içinizden başkalarının da hoşuna  gider diye paylaşmak istedim.
𓈒⠀𓂃⠀⠀˖⠀𓇬⠀˖⠀⠀𓂃⠀𓈒

Oldum olası toplanıp oyun oynanmasını sevmişimdir. Ortam kalabalıktır, arkadaşlar akrabalar; bir oyun seçilir başına biri oturtulur ve diğerleri onu izler. Sabaha kadar sohbet muhabbet, çığlık atmalar, "aga orda bişey var lan!!1!1" gibi diyaloglar ve nicesi. Bana göre kaliteli zaman geçirmektir birini oyun oynarken izlemek/ona katılmak. Küçüklükten gelen bir şey olabilir, şimdi her ne kadar eskisi kadar oynamasa da zamanında babamı oyun oynarken yanına oturup az mı izledim! Tomb Raider'lar mı Prince of Persia'lar mı bitmedi heyt be! Oyun serüvenim de zaten bir gün babamın dışarı çıkarken pc'de açık olan Tomb Raider Legend'ı gösterip "Hadi ben gelene kadar sen oyna." demesiyle başlamıştı ama o da başka bir yazıya artık.

Satın almak veya izlemek isteyenler için hem Steam hem de Youtube oynatma listesinin linkini en alta bırakacağım. Yalnız serinin ikinci videosu oynatma listesinde değil, onu ayrı izlemeniz gerekecek. 
Okuduğunuz için teşekkürler! Yorumlarda buluşalım.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder