Gece İzlemelik Oyun #2 | Outlast & Whistleblower DLC

İnsanlar garip canlılar. Kendilerini eğlendirmenin değişik yöntemlerini buluyorlar. Kimi kolezyumda aslanların gladyatörleri parçalamasını i...

14 Kasım 2023 Salı

Ev Tipi Pixel Art

Hellö hellö. Geçenlerde FNAF filminin çıkmasıyla beraber eskilere gidip beynimin FNAF kısmındaki tozları üfledim. Daha önce de dediğim gibi eskiden korku oyunları oynayamadığım için sadece ilk oyununu ikinci geceye kadar oynayıp kapatmıştım. Hoşuma giden şeylerin lore'unu öğrenmeyi sevdiğim için devam oyunlarını her ne kadar oynamasam da evrene hakimdim. (Purple Guy'cıyız ezelden beri.)

Ama konu bu değil sdfghjkl. Konumuz ilk kez Stardew Valley oynadıktan sonra yaptığım ve FNAF filminden sonra yeniden canlanan fangirl'lüğümün hatırlattığı bir hobim: Pixel art. Pixel art'a genel hatlarıyla bayılan biriyim, canlı renklerinden mi yoksa noktaların birleşerek yüksek çözünürlüklü sanat eserleri oluşturmasından mıdır bilmem hep çekilmişimdir. Şimdi size yaptıklarımı göstereceğim, olur da evde bir şeyler izlerken sıkılır da yapmak istersiniz diye.

Önce Stardew ile başlayalım. Yanlış hatırlamıyorsam Stardew'u ilk kez 2018 yılının sonlarına doğru oynadım. Yani aşağıdakiler yaklaşık dört beş yıllık. Biraz renkleri solmuş, şaftları kaymış olabilir. Pizza da vardı aslında ama onu defterlerimden birine yapıştırdım sanırım.

Shane.

Junimo - Defter alır koyarken şaftı kaydı.

Bu da Joja Cola magnet. Arkasına mıknatıs yapıştırdım.

Yakından bakınca her ne kadar büyü bozulsa da uzaktan mis gibi durduğunu size temin edebilirim sevgili okurlar. Şimdi de yeni yaptıklarıma bakalım, sonra tutorial tarzı bir şeyler yazacağım.

Bonnie ve Stardrop üst üste durdukları için onları bir arada atacağım. Yıldızımız da söndü görüldüğü üzere skjngksjg. Bonnie'ye mavi diyen var, indigo diyen var, mor diyen de var. Benim baktığım Pinterest şablonunda böyle olduğu için bu renk yaptım. Ben bu renge direkt mor derim ama indigo deyince çıkan görsellerdekine de benziyor, kafalar karışık. :S
Chica - Her name was Lola, she was a showgirl ~

Ve geldik benim stratejik hatam yüzünden hilkat garibesine dönen bir adet Golden Freddy'ye. Yamulup yumulmasın diye arkasına iki kat kağıt yapıştırmıştım ama sıvı yapıştırıcı önüne geçmiş olacak ki tövbestağfurullahlık bir şey oldu. Bana sorarsanız FNAF'ın havasına uyduğu için göze o kadar da batmıyor. 
Golden Freddy adının hakkını veriyor jksdkjdsg





Tamam peki nereden başlayalım? Önce kendimize bir şablon bulmamız lazım. Neyin pixel art'ını yapmak istediğimize karar verdikten sonra internette aratıyoruz. Pinterest'i öneririm, aklınızda bir şey olmasa bile hoşunuza gidecek pek çok şablon var.

Yapılacak parçanın renklerini ayarladıktan sonra (kuru boya, keçeli veya mürekkepli kalem) boyuta karar vermek gerekiyor. Ben çok büyük olmasından hoşlanmıyorum o yüzden küçük kareleri olan bir kağıda veya deftere ihtiyaç var. Stardew'u yaptığım zaman tam da istediğim boyutlara sahip kareli not kağıtlarım vardı ama ne yazık ki bitti. O yüzden normal kareli defterin sayfasını cetvelle sakin kalmaya çalışarak çiziyor ve mevcut kareleri daha da küçültüyoruz. 
Şekil 1A


Bu kediyi yapmayı seçtim, yine Pinterest'te buldum. Kenarda yüksekliği vesaire yazıyordu ama yine kendim saydım ve kağıda çarpılar atarak işledim. (Aynısını yapacaklar için 20x11)

Hatlar ortaya çıktıktan sonra çerçeveyi boyadım.
Boyama işlemi de bittikten sonra ben hem daha uzun ömürlü olsun hem de sticker olarak kullanabileyim diye üstünü şeffaf bantla kaplıyorum. En son makas veya falçata yardımıyla kesiyoruz (Falçatayla kesmek çok daha kolay, altına karton gibi kalın bir şey koymayı unutmayın.) ve ta da! Ev tipi pixel art'ımız hazır.

Şeffaf telefon kabının arkasına güzel olur. Bir sonraki yazıda görüşmek üzere.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder