Ana içeriğe atla

Nitelikli

Minik Kedicik

 Bugün işten döndüğümde markete giderken kaldırımın üstünde yatan minik bir kedi gördüm, güneşteydi. Hava da sıcaktı. Hızlı adımlarla fırladım yanına, baygın mıydı yoksa havale mi geçiyordu sıcaktan görmek için. Sonra minicik bedeninde dolanan yeşil şişe sineklerini görünce (lucilla sericata) hayvancığın ölmüş olduğunu anladım. Ağzına, yüzüne, boğazına baktım özellikle biri mi boğdu bir şey mi yaptı diye, herhangi bir iz göremedim. Bizim mahalle kedi bakan bir mahalle, ama olur ya belki dışardan biri gelmiştir diye kontrol ettim yine de. Araba çarmış da olamazdı çünkü vücut bütünlüğü yerindeydi. Kendini sevdirmezdi ama dışarı çıkarken bahçenin önünde oturur bana bakardı ben de ona laf atardım. Çocukluğa yeni girmiş bir tekirdi, kız çocuğuydu. Hem üzüldüm, hem öfkelendim; o an yine ölümden ne kadar tiksindiğimi ve nefret ettiğimi hatırladım. Sonra konuştu içimdeki ses, "Ölüm olmasa o çok sevdiğin kebabı da yiyemezdin, ataların da yiyemezdi; gelişemezdiniz. Sonra otlar da yenemezdi,...

Under Heaven or Hell Demo

Henüz bilmediğin bir nedenden dolayı Cehennem'e vaktinden önce düştün, fakat burnun bile kanamadı. Bunun sebebi düşüşünü bir meleğin hafifletmesi. Bu melek için fazla önemli gibi görünüyorsun, Cehennem'de tanıştığın şeytan kadın da seninle oldukça ilgili. Peki burada ne işin var? Geri nasıl döneceksin? Dönmenin bir yolunu bulabilsen bile sana izin verecekler mi?
Yıllardır beklediğim ve hala çıkmayan otomeleri beklemekten çürürken bu listeye Under Heaven or Hell ile bir yenisini daha eklemiş buluyorum sayın seyirciler. Eskisi gibi her oyun beni heyecanlandırmıyor fakat bu kısacık demoyu oynar oynamaz keşke çıkmış olsaydı da oynayabilseydim dedim. 2026'da çıkacak diyor, inanmak istiyorum ama bakalım. En son Twin Coves da 2023'de çıkacaktı, demosunu da 2021'de oynamıştım. Ordan hesap edin.
Under Heaven or Hell'i ilk gördüğümde hem mekanlar hem de karakterlerin giydiği kıyafetler yüzünden aklıma Diablo IV gelmişti, hatta Diablo the visual novel diye kendi kendime espri yapmıştım. Diablo IV gacha oyun olmamasına rağmen bende adeta bir gacha etkisi yaratıp bağımlılık yapan, hem sövdüğüm hem de sevdiğim bir oyun olduğu için bu oyun gözümde 1-0 önde başladı denebilir. Şimdi ne alaka diyenleriniz olacak, ama beynimin örüntü tanımasını açıklamak zor. Mekan tasarımı ve oyunun genel atmosferini de çok ilgi çekici buldum. Zaten kendisini dark romance olarak tanımlayan bir otomeye de bu yakışırdı.
Oyuna başlar başlamaz ismimizi yazmadan önce üç farklı görünüşten birini seçiyoruz. Tabii ki BG3 veya diğer RPG'ler gibi karakter oluşturma veya çeşitliliğini otome/vn'lerden beklemek saçmalık olur. Yine de oynayan kişiye karakterin bir şeylerini seçtiren görsel romanlar her zaman kalbimi çalıyor. Üstelik seçtiğimiz karakter CG'lerde de gözükecek. Ding ding ding!
Tarzı ve tipi bana yakın olduğu için bir artı puan daha.
Tam oyunda dört adet LI olacak, bunlardan üçü erkek biri ise kadın. Kadın LI'ler heteroseksüel olduğum için benim ilgimi çekmiyor ama çoğunda olduğu gibi bu oyunda da karakter tasarımı gayet iyi ve göze hitap ediyor. Kişilik olaraksa Azara bir şeytandan bekleyebileceğiniz gibi oynak, alaycı ve eğlenceli. 
"Ben kötü karakter değilim hayatım, tabii kötülerden hoşlanmıyorsan..."
Diğer karşılaştığım karakter ise Zane adında bir muhafız. Kendisi flörtöz ve ilk saniyeden karakterimizin içine düşecek kıvamda. (Severiz. (  ͡º ꒳ ͡º) Böyle karakterlerin route'ları eğlenceli başlayıp genelde daha karanlık yerlere evriliyor, evrilmese bile şimdiden seveceğime eminim. Gerçi Zane oyunun sayfasında bonus karakter olarak geçiyor, kendine ait bir route'u var mı yok mu bilmiyorum. Bazı otomelerde oyunu bitirmeden gizli karakterlerin route'u açılmaz, hatta ondan öncesi o karakterin bir LI olduğundan bile haberimiz yoktur. Burada da öyle bir durum olabilir. Aşağıya da zırhının çağrıştırdığı kıyafetlerden birini koyuyorum. 
"Benimle takıl, belaya girmeye değer tüm yerleri biliyorum."
Geldik meleğimiz Caelum'a. Göklerden düşerken kendisini siper edip yaralanmamızı engelleyen Caelum bize bedenlenmemizden bile önce atanmış bir melek. Favorim ve oyun çıksa da oynasam dedirten kişi bu. Oldukça fedakar, üstümüze titreyen ve bize karşı hassas bir varlık. İnsanına aşık olan melek trope'u mu?! Adımızı nereye yazdırıyoruz? 
"Tüm Cehennem aramıza girse, yine sana ulaşacak bir yol bulurum."
Allah Allah!!
Oyunun başlığında Heaven da olduğu için ilk başlarda Cehennem'de olsak bile belli bir kısımda Cennet'e de gideceğimizi düşünüyorum. Under Heaven or Hell, karakterler ve ortam hakkında bilgi edinebileceğimiz bir codex, interaktif harita ve mekanlar hatta sahneler sunuyor. Demo'da CG bulunmasa da (Veya ben denk gelmedim.) müthiş gözükeceğine eminim. Son bahsedeceğim LI ise demoda değil, tam sürümde bulunuyor. Ona da göz atalım ve yazıyı bitirelim.
"Fırtınadan önceki sessizlik değilim, seni uyardıkları fırtınanın ta kendisiyim."
Biraz cringe ama neyseeee. ૮₍  ˶•⤙•˶ ₎ა
Biraz önyargılı bir yorum oldu tarafımdan farkındayım. Azara'nın erkek versiyonu gibi geldi şimdilik, oyuncu kötü çocuk tadında. "Bana aşıksın kızım, henüz bunu bilmiyorsun ;)." tiplemesindeki karakterleri itici bulsam da aranızdan bu tarz karakterleri sevenlerin Malik'i de beğeneceğinden şüphem yok. Genelde bir LI için çok sabırsız değilsem en çok merak ettiğimi en sona bırakır, daha az beğendiğimi önce oynarım. Caelum'ın route'unun etkisini artırmak için yine öyle yapacağım gibi duruyor. Tasarımını oldukça beğenmek dışında Malik için pek fazla yorumum yok.
Böylelike bir demo incelemesinin daha sonuna geldik, aslında oyunlar çıkıp oynayıp bitirdikten sonra yazılarını yazmayı ve demo yazılarını azaltmayı planlıyordum ama o zaman yeni oyun arayan insanlar bulamayacak, bir süre daha demo yazılarına devam. Bir sonraki yazıda görüşmek üzere, au revoir!

Yorumlar

Popüler Yayınlar