Gece İzlemelik Oyun #2 | Outlast & Whistleblower DLC

İnsanlar garip canlılar. Kendilerini eğlendirmenin değişik yöntemlerini buluyorlar. Kimi kolezyumda aslanların gladyatörleri parçalamasını i...

10 Ağustos 2023 Perşembe

İnceleme ♥ Dragon Age: Origins

 /!\ Dikkat Spoiler Çıkabilir /!\
Sevgili okur, yazımın sonunda oyunda kullandığım modları bulabilirsin. Hot girls don't gatekeep. ;)
Herkese selam! Dragon Age'e bulaşma faslım Inquisition ile başlamıştı. Önceki incelemelerimden birinde oyunları içindeki karakterler için almanın benim için anormal bir şey olmadığını söylemiştim, DA:I ile tanışmam da Cullen sayesinde olmuştu. Sonra aradan zaman geçti, araya başka oyunlar, okul vs. girdi ve DA:I'nin yavaş temposu beni biraz sıktı. İttire kaktıra giden Inquisition serüvenim karantina zamanında Assassin's Creed Origins ile tanışmamla beraber sona ermiş gözüküyordu. Gel zaman git zaman hazır oyundaki çoğu şeyi de unutmuşken baştan başlamaya karar verdim, fakat önce ilk iki oyunu bitirmem gerekiyordu.

İşte böylece DAO'ya bulaşmış oldum. Kendisi eski bir oyun olduğu için çok sıkıntılı. Eğer grafikleri mid-low aralığında ayarlamazsanız oyun sürekli crash yiyor. Grafikleri düşürdüğünüzde de güvende olduğunuzu sanmayın, rastgele olarak da kapanıveriyor. Bu yüzden sürekli quick save almak çok önemli.
Karakter kişiselleştirmeye verdiğim büyük önemden dolayı neredeyse hiçbir oyunu modsuz oynamam, oynayamam. Kendime benzetebilme şansım varsa mutlaka bunu yaparım, kendim protagonist olmayacaksam rpg oynamanın ne anlamı var? Siz de oyunları modlu oynayanlardansanız Nexus'u ziyaret edebilirsiniz. Yukarıdaki fotoğrafta gördüğünüz saç, makyaj, kıyafet ve hançerlerin hepsi mod.

Agalarla ben

Kısaca hikayesine değinmek gerekirse bu evrende de demonlar var. Veil, yani perdenin inceldiği yerlerden yırtık dondan çıkar gibi çıkıyorlar. Bir de bunların başı Archdemon var. Kendisi darkspawnlarla beraber Thedas'ı yerle bir ediyor. Oyunun afişinde gördüğünüz ejderha var ya, işte o Archdemon. Biz de kendi halimizde takılırken bir şekilde kendimizi büyük bir olayın içinde buluyoruz.

Archdemon

Oyunda üç race (insan, elf ve cüce) ile üç class var (rogue, warrior, mage). Seçtiğiniz class'a göre oyun size bir geçmiş hazırlıyor. Örneğin; insan rogue veya warrior seçerseniz her türlü noble oluyorsunuz. Diğerleri hakkında pek bir fikrim yok, dilerseniz Youtube'dan inceleyebilirsiniz. Genelde %90 mage olarak oynarım ama "hadi bu sefer rogue olayım değişiklik olsun" dedim. Seçtiğim race ve class'ta Ferelden'ın Cousland ailesinin üyesi olarak dünyaya gelmişim ve annem, babam, abim ile mutlu mesut yaşıyorum. 

"Cousland Family Portrait by raubkruemel on Deviantart"

Günlerden bir gün babamız bizi yanına çağırıyor ve kralın herkese Blight'a karşı ("yıkım" denebilecek bir çeşit kıyamet) savaşmak için emir yolladığını öğreniyoruz. Bundan sonrası çokomelli. Çok yetenekli savaşçılardan oluşan bir tarikat olan Grey Wardenlardan Duncan abimiz de kalede bulunuyor ve "Ben birini seçip götüreceğim aga, karışmam." diyor.

Şipşak bilgi - The Grey Wardens: Daha önceki Blight'ta savaşarak dünyayı kurtarmış, bir zamanlar Griffonlar'a binen efsane savaşçılardan oluşan bir tarikat.
"Eski Grey Wardenlar'ı hiç duymuş muydun? Wardenlar'ı savaşa taşıyan muazzam uçan binekler olan Griffonlar insanların hikayelerden hatırladığı tek şey gibi duruyor. Ne yazık ki hepsi Maker'a kavuştu. Derlerdi ki Wardenlar'ı beyaz Griffonlar'ının üzerinde seyretmek bitap düşen bir kalbi canlandırmaya ve yaşlı bir adamı dans ettirmeye yetermiş." 

Duncan

Babamızla abimiz savaşa gidecek, kale bize kalacak. Genel plan bu. Fakat akşamına babamızın arkadaşı sandığımız şerrrefsiz it Arl Howe gece kalemize baskın yapıyor. Aynı Menzoberranzan baskınları gibi, aah ah eski günler.
Hal böyle olunca kaleden kaçmamız icap ediyor ve anne-babamızı arkamızda bırakarak Duncan'la beraber Grey Warden olmaya gidiyoruz... Sonrası savaş, kan, ter, gözyaşı, belki aşk ve sonunda zafere vakıf olmak -ya da olmamak-. 

Oyunda sayısız companion var, içlerinden bazılarıyla aşk yaşayabiliyorsunuz, ben yanıma Alistair, Zevran, dönüşümlü olarak Sten, Morrigan ve Oghren'i almıştım. Romance olarak da Alistair'i seçtim ve sonunda ne yapıp edip sevdiceğimle evlenerek kraliçe olmayı başardım. (küçük bir bilgi, sadece human noble'lar kraliçe olabiliyor, elf ve bir de mage iseniz ancak hareme girebiliyorsunuz ,,yikes,,) Darısı Dragon Age 2'deki karakterlerimin başına. Bakalım orada neler yaşayacağız...

Bu da düğün modu, orijinal düğün sahnesini bilmiyorum bile lmao. (o yüzden spoiler sayılmaz!11!!)

Hikayesinin geri kalanını sizin keşfetmeniz için üstü kapalı anlattığıma göre şimdi şikayet zamanı yupi!

DAO'nun bir diğer sıkıntısı da binaların iç tasarımları ve fast travel olmaması. Öyle saçma mimari yapıda binalar var ki (mesela Circle of Magi) nereden nereye gidilecek, varış noktasına nasıl geçilecek bulana kadar insanı çıldırtıyor. Hele Deep Roads? Aman Allah'ım neredeyse oyunu yarıda bırakıp silecektim ben böyle rezil labirentimsi iğrenç bir yer görmemiştim. Geri dönsen dönemiyorsun da, dedim ya fast travel yok. Karakterlerin de hızı belli. Kan ter içinde kalmıştım çıkış yolunu bulana kadar.

Bak, buraları komple yürüyorsun bacım, sol taraftaki yolun sonu Bakırköy Ruh ve Sinir Hastalıkları Hastanesi'ne çıkıyor aklında bulunsun, burdan kurtulunca lazım olur.

DA:I ve DAO gerçek zamanlı combata sahip. Muhtemelen DA 2 de öyledir. Fakat ben bu oyunu (hatta Inquisition'ı da) gerçek zamanlıya pek uygun bulmadım. Neden? E, çünkü hantal abicim. Ben kılıcı kaldırana kadar adam karnımı deşiyor. Saçma yani. Tamam istersen durdurup her karaktere ayrı görev verebiliyorsun "git sen bunu döv" diye ama kaç kişide yapacaksın onu? Yeri geliyor elli kişiye dalıyoruz. Kısacası, combat mekanizması bence çöp. Modlu ekipman indirip neredeyse tek atan hançerlerle bile savaşlarda sabrım taşıyordu öyle diyeyim. 

Image credit to Klasgame.com

Sabırsız bir insan evladı olarak (ve oyun eski olduğu için bir yerde tahammülümün daha az olacağını bildiğimden) oyunu en kolayda ve neredeyse tek atan iki adet "Angel Slayer" dagger ve "God Slayer" bow, +40 zırh veren "ring of immortality" gibi (hepsi Nexus'ta var) çeşitli kolaylaştırıcı modlarla oynadım. Evet bu çok iyi bir oyun, fakat biraz dürüst olmak lazım zamanını geçirince oynanış sıkıntılı oluyor. Bu oyun 2009'da çıktığında 9 yaşında bir çocuktum, o yıllar zaten oynama şansım yoktu haliyle. Çok sevdiğim NFSMW 2005 bile arada bayıyor, neden? Çünkü grafikler eski. 

Modlar bebeğim, modlar.

Peki oyunu tavsiye ediyor muyum? Kesinlikle. Dragon Age serisi rpg seven oyuncuların mutlaka oynaması gereken bir seri. Ben oldukça ucuza almıştım, indirimlerde şimdi ne kadara iner bilemiyorum ama makul bir fiyatta görürseniz alın oynayın derim.
Bir sonraki yazıda görüşmek üzere sevgili okurlar, kılıcınız keskin olsun!

Ve o güzel insanlar Griffonlar'ına binip gittiler...

M O D L A R 
tüm modlar: https://www.nexusmods.com/dragonage

kullandıklarım
tüm bağlantılar yeni sekmede açılır

extra dog slot (human noble mabari dog): https://www.nexusmods.com/dragonage/mods/664
alistair's dark ritual (only if you romance alistair): https://www.nexusmods.com/dragonage/mods/3981
dahlialynn's alistair epilogues - royal wedding: https://www.nexusmods.com/dragonage/mods/1839
handsome alistair - zevran ver 2: https://www.nexusmods.com/dragonage/mods/676


Not: Morrigan sana bir çift lafım var. Yerin altına da girsen seni bulacağım kızım bekle sen mevzuyu biliyorsun...

2 yorum:

  1. Abooo bu nasıl güzel bir blog yazısıdır, biraz daha sürsün de hiç bitmesin istedim :') Yazdığın metin, divider'ların ve aralara hem bizi bilgilendiren hem gözümüze şenlik sunan görsel tercihlerinde 10/10 bir yazı olmuş. Devamını sabırsızlıkla bekliyorumm ♥
    *Eski oyunların grafikleri çoğu zaman göz ardı edilebilse de -benim açımdan- mekanikleri eskiyse ve pratik değilse asla oynayamıyorum, dayanamıyorum (bkz. Uncharted 4)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hay aklınla bin yaşa, eveleye geveleye anlatmaya çalıştığım şey "oyun mekaniği" idi. Kelime bir türlü aklıma gelmemiş xD kesinlikle öyle, fakat DAO modlanınca yine dayanılır hale geliyor. Çok teşekkür ediyorum sırada odyssey var o işte tam kitapçık gibi olacak asdfghj (20 yıl sonra yazdı).

      Sil